The Last Time I Saw Paris
- Callot, Vue du Pont Neuf, Paris
- Le Clerc, View of a Chateau and Horse Fair
- Janinet, Vue Intérieure de L’Eglise
- Pradelle, Sunset in Paris
- Meryon, Le Stryge
- Meryon, Le Petit Pont
- Meryon, Tourelle de la Rue de la Tixéranderie
- Meryon, Collège Henri IV ou Lycée Napoléon
- Meryon, Le Pont Neuf
- Lalanne, Rue des Marmousets (Vieux Paris)
- Lalanne, Démolitions pour le Percement du Boulevard St. Germain
- Lalanne, Batterie de Montmartre
- Brouet, Le Rémouleur (The Knife Grinder)
- Brouet, Le Rendez-vous des Chiffoniers
- Brouet, Le Luthier
- Brouet, Fête du Trio Montmartrois, 17 Avril, 1907
- Daubigny, Le Cèdre de Liban
- Daubigny, L’Amphithéatre du Jardin des Plantes
- Charlet, Au Jardin des Tuileries
- Ciceri, L’Hôtel de Ville in 1583
- Benoist, Le Petit Châtelet
- Bayalos, The Bastille in 1740
- Buhot, L’Hiver à Paris ou La Neige à Paris
- Buhot, La Fête Nationale au Boulevard Clichy
- Buhot, La Place des Martyrs et la Taverne du Bagne
- Buhot, Matinée d’Hiver sur les Quais
- Buhot, Le Retour des Artistes aux Champs-Elysées
- Boucherot, La Porte de Vanves
- Martial, Paris Incendié, La Lègion d’Honneur à Les Tuileries
- Lamour, Le Pont Notre-Dame
- Toulouse-Lautrec, Le Marchand de Marrons
- Toulouse-Lautrec, A la Gaieté Rochechouart: Nicolle
- Steinlen, Premier Petit Nocturne
- Steinlen, Amoureux sur un Banc
- Forain, Maison Close (Brothel)
- Forain, A la Bourse (At the Stock Exchange)
- Delcourt, Rue des Saules
- Lepère, La Rue de la Montagne Ste. Geneviève
- Lepère, Bal au Point du Jour
- Lepère, L’Abreuvoir au Pont Marie (2me planche)
- Lepère, Les Troubles au Quartier Latin
- Lepère, Tour Eiffel – Frontispice
- Lepère, Notre Dame, Vu du Quai de Montebello
- Doré, Escalier de l’Opéra à la Mi-Carême
- Zeising, Port d’Auteuil
- Gautier, La Rue St.-Julien-le-Pauvre
- Gautier, Pont de l’Archevêché
- Daumier, Saprelotte…Complet !...
- Béjot, Le Pont de Grenelle
- Béjot , Le Luxembourg
- Béjot, La Bastille (1st plate)
- Béjot, La Rue de Harlay
- Jouas, Gentilly – La Bièvre, du Pont de l’Avenue de la Republique
- Provost, Vue des Divans
- Bouchot, Le Concert Musard
- Rivière, Quai d’Austerlitz et Notre-Dame
- Whistler, Rue de la Rochefoucault
- Marin, St. Gervais from the Rue Grenier-sur-l’Eau
- Helleu, Mme Helleu Looking at the Watteau Drawings in the Louvre
- Carbonati, Pont de la Tournelle
- Heyman, Passerelle de l’Estacade, Paris
- Plowman, The Towers of Notre Dame
- MacLaughlan, Forge of the Carmelites
- Gottlob, Les Pierreuses
- Chahine, La Petite Fête aux Fortifications
- Grilade, Au Lapin Agile
- Heintzelman, Café Montmartrois
- Webster, Vieilles Maisons sur le Quai
- Herscher, Vue de la Tour de Dagobert
- Laboureur, La Cage
- Chandler, An Excavation, Paris
- Orlik, Treppenhaus am Quai Voltaire
- Scott, St. Nicolas-du-Chardonnet
- Bonnard, Place Clichy
- Delaunay, Seine Bridges
- Delaunay, The Steeple of Notre-Dame
- Delaunay, Biplane by the Ile de la Cité
- de Bruycker, L’Eglise St. Séverin, Paris
- Somm, Tête de Parisienne
Le Rémouleur (The Knife Grinder)
Etching, after 1921, 201 x 159 mm., Geffroy N.D., B.N. Inv. 28. Very fine impression on wove paper with full margins, signed and numbered in pencil from the edition of 100 and with the blind stamp of the Cercle de la Librairie (Lugt 438); thin spots in the margins. Rather than depicting (as most others did) places in Paris, Brouet was essentially concerned with people in Paris. There is rarely more than a general mention, in his titles, of place, and topographical details in his images are even less clear as to precisely where the scene is laid. But the people are presented with knowing familiarity. Brouet’s mother owned and operated a merry-go-round at the Neuilly fairgrounds, and Brouet grew up among the peddlers, carnival workers, rag pickers and gypsies who haunted such areas. That he studied Rembrandt is clearly evident, as is the fact that he was oblivious to the modern art movements of his time. He has gotten little attention from art historians and critics; it is only collectors who love his work.