The Last Time I Saw Paris

  1. Callot, Vue du Pont Neuf, Paris
  2. Le Clerc, View of a Chateau and Horse Fair
  3. Janinet, Vue Intérieure de L’Eglise
  4. Pradelle, Sunset in Paris
  5. Meryon, Le Stryge
  6. Meryon, Le Petit Pont
  7. Meryon, Tourelle de la Rue de la Tixéranderie
  8. Meryon, Collège Henri IV ou Lycée Napoléon
  9. Meryon, Le Pont Neuf
  10. Lalanne, Rue des Marmousets (Vieux Paris)
  11. Lalanne, Démolitions pour le Percement du Boulevard St. Germain
  12. Lalanne, Batterie de Montmartre
  13. Brouet, Le Rémouleur (The Knife Grinder)
  14. Brouet, Le Rendez-vous des Chiffoniers
  15. Brouet, Le Luthier
  16. Brouet, Fête du Trio Montmartrois, 17 Avril, 1907
  17. Daubigny, Le Cèdre de Liban
  18. Daubigny, L’Amphithéatre du Jardin des Plantes
  19. Charlet, Au Jardin des Tuileries
  20. Ciceri, L’Hôtel de Ville in 1583
  21. Benoist, Le Petit Châtelet
  22. Bayalos, The Bastille in 1740
  23. Buhot, L’Hiver à Paris ou La Neige à Paris
  24. Buhot, La Fête Nationale au Boulevard Clichy
  25. Buhot, La Place des Martyrs et la Taverne du Bagne
  26. Buhot, Matinée d’Hiver sur les Quais
  27. Buhot, Le Retour des Artistes aux Champs-Elysées
  28. Boucherot, La Porte de Vanves
  29. Martial, Paris Incendié, La Lègion d’Honneur à Les Tuileries
  30. Lamour, Le Pont Notre-Dame
  31. Toulouse-Lautrec, Le Marchand de Marrons
  32. Toulouse-Lautrec, A la Gaieté Rochechouart: Nicolle
  33. Steinlen, Premier Petit Nocturne
  34. Steinlen, Amoureux sur un Banc
  35. Forain, Maison Close (Brothel)
  36. Forain, A la Bourse (At the Stock Exchange)
  37. Delcourt, Rue des Saules
  38. Lepère, La Rue de la Montagne Ste. Geneviève
  39. Lepère, Bal au Point du Jour
  40. Lepère, L’Abreuvoir au Pont Marie (2me planche)
  41. Lepère, Les Troubles au Quartier Latin
  42. Lepère, Tour Eiffel – Frontispice
  43. Lepère, Notre Dame, Vu du Quai de Montebello
  44. Doré, Escalier de l’Opéra à la Mi-Carême
  45. Zeising, Port d’Auteuil
  46. Gautier, La Rue St.-Julien-le-Pauvre
  47. Gautier, Pont de l’Archevêché
  48. Daumier, Saprelotte…Complet !...
  49. Béjot, Le Pont de Grenelle
  50. Béjot , Le Luxembourg
  51. Béjot, La Bastille (1st plate)
  52. Béjot, La Rue de Harlay
  53. Jouas, Gentilly – La Bièvre, du Pont de l’Avenue de la Republique
  54. Provost, Vue des Divans
  55. Bouchot, Le Concert Musard
  56. Rivière, Quai d’Austerlitz et Notre-Dame
  57. Whistler, Rue de la Rochefoucault
  58. Marin, St. Gervais from the Rue Grenier-sur-l’Eau
  59. Helleu, Mme Helleu Looking at the Watteau Drawings in the Louvre
  60. Carbonati, Pont de la Tournelle
  61. Heyman, Passerelle de l’Estacade, Paris
  62. Plowman, The Towers of Notre Dame
  63. MacLaughlan, Forge of the Carmelites
  64. Gottlob, Les Pierreuses
  65. Chahine, La Petite Fête aux Fortifications
  66. Grilade, Au Lapin Agile
  67. Heintzelman, Café Montmartrois
  68. Webster, Vieilles Maisons sur le Quai
  69. Herscher, Vue de la Tour de Dagobert
  70. Laboureur, La Cage
  71. Chandler, An Excavation, Paris
  72. Orlik, Treppenhaus am Quai Voltaire
  73. Scott, St. Nicolas-du-Chardonnet
  74. Bonnard, Place Clichy
  75. Delaunay, Seine Bridges
  76. Delaunay, The Steeple of Notre-Dame
  77. Delaunay, Biplane by the Ile de la Cité
  78. de Bruycker, L’Eglise St. Séverin, Paris
  79. Somm, Tête de Parisienne

7. Charles Meryon
(1821-1868)

Tourelle de la Rue de la Tixéranderie

(click on image to print)
Meryon, Tourelle de la Rue de la Tixéranderie

Tourelle de la Rue de la Tixéranderie

Charles Meryon (1821-1868) Tourelle de la Rue de la Tixéranderie Etching, 1852, from Eaux-Fortes sur Paris, 249 x 132 mm., Delteil/Wright 29 iii/v. Fine impression, before letters, in brown-black ink on thin laid paper with good margins ; pale toning in the area of the old mat opening and light glue stains at the edges of the sheet. The Rue de la Tixéranderie, named for the tisserands (weavers) and one of the oldest streets in Paris, was in the Marais section and was demolished in the early 1850s to make way for the Rue de Rivoli and the Place de l’Hôtel-de-Ville. Meryon got there just in time. According to photographs, house and turret are here as they were – and yet different. Prose versus poetry again. It is mainly the proportions that have been changed, as if, again, Meryon did a composite of views from several different points (some of them impossible). The raking light and the spectators add to the effect, but it remains open to question if the hanging vine was destroyed before the photographers got there or if it was totally a product of Meryon’s artistic imagination.

Inquire $5,500.00 Buy Now